RTHK has often set the news agenda with its aggressive coverage of the city. But a Beijing clampdown has changed that, with pro-China coverage filling the void.

Not long after Patrick Li took over as the government-appointed director of Hong Kong’s public broadcaster, a digital lock pad appeared outside his office entrance, the New York Times reports,

In the past, the director’s office had been where staffers at the broadcaster, Radio Television Hong Kong, gathered to air grievances with management decisions: programming changes, labor disputes. Now, the lock pad signaled, such complaints were no longer welcome.

For many employees, the closed room was an emblem of the broader transformation sweeping through RTHK, the 93-year-old institution venerated by residents as one of the most trusted news sources in Hong Kong’s once freewheeling media landscape.

RTHK was once compared to the BBC for its fierce editorial independence. But under a sweeping national security law that Beijing imposed last year to silence dissent, many say it now more closely resembles China Central Television, the propagandistic Chinese state broadcaster.

© Copyright LaPresse