RT Editor-in-Chief Margarita Simonyan called the move “a true media war” by Germany on Russia.

YouTube says it has shut two German channels of Russian state broadcaster RT in a move centering on alleged coronavirus misinformation, a decision that drew threats of retaliation from Russia on Wednesday, the Associated Press reports.

YouTube, which is owned by Google, said RT’s German branch had received a “strike” for uploading material that violated YouTube’s standards on COVID-19 misinformation, and as a consequence was suspended from uploading new videos to its channel.

“During this suspension, RT DE tried to circumvent this restriction by using another YouTube channel to upload its videos,” which resulted in both channels being terminated for violating YouTube’s conditions of use, it added.

Writing on the messaging app Telegram, RT Editor-in-Chief Margarita Simonyan called the move “a true media war” by Germany on Russia.

“I’m looking forward to my native state banning Deutsche Welle and other German media in Russia without delay, as well as close the offices of ARD and ZDF,” Simonyan said, referring to Germany’s main public television stations. “Not to mention sanctions on YouTube.”

Kremlin spokesman Dmitry Peskov likened YouTube’s decision to censorship.

ADVERTISEMENT

© Copyright LaPresse